Köpvillkor & Allmänna Villkor
Senast uppdaterad: 2022-12-19
Nedan villkor gäller för avtal då en kund köper varor, beställer offerter och andra tjänster i anslutning till ett sådant köp av Exakta Store AB org. nr. 556713-5933. Exaktastore.se ägs av Exakta Store AB.
AllmäntDessa Villkor gäller för Kund som är företag. Efter att Kund genomfört ett köp på Webbplatsen skickar Exakta Store AB en orderbekräftelse via e-mail till Kunds angivna e-mailadress.
E-mail Support@exaktastore.se Vi svarar vanligtvis inom 24 timmar (vardagar)
Telefon040 - 694 24 00
Måndag - Fredag 09.00 - 16.00
ChatTryck på chatrutan som finns på högersidan av skärmen
Måndag - Fredag 09.00 - 16.00
PriserSamtliga priser anges i svenska kronor (SEK) exklusive moms. Eventuella fraktkostnad debiteras i efterhand om inte annat avtalats skriftligen.
Frakt för gåvokort debiteras separat per antal (styck) och avser frakt av vald gåva till mottagaren (definieras per gåvokort). Exklusive fraktkostnad för leverans av gåvokort till Kund om inget annat avtalats skriftligen.
Förtydligande: Frakt tillkommer för leverans av gåvokort till Kund. Därefter tillkommer frakt per gåva som ska skickas till respektive mottagare.
Vinga, Joyful Giftcards, Home, Mannerström, Supékort, Newport, Your gifts
79 kr/st
LeveranstidUppskattad leveranstid anges i veckor per produkt och gäller från godkänt korrektur för artiklar med märkning. Artiklar utan märkning skickas omgående.
Korrektur
För produkter med märkning (tryck, brodyr eller annan förädling) blir din beställning inte bindande förrän du har godkänt ett digitalt korrektur som visar hur din beställning kommer att se ut.
Ansvar
Det är ditt ansvar som köpare att kontrollera att korrekturet är korrekt och att det inte finns eventuella fel eller avvikelser.
Betalning
Villkor: Vi kortbetalning använder sig Exaktastore.se av Dibs Easy (DIBS Payment Service AB org.nr 556500-5021) som betalningsväxel. Vid köp på Exaktastore.se ingår du som kund avtal med DIBS Payment Service AB. Deras regler och villkor gäller.
Faktura: Vid försenad betalning utgår avgift för skriftlig betalningspåminnelse samt dröjsmålsränta enligt räntelagen i det land handlaren har sitt säte. Er kreditvärdighet komma att prövas. 30 dagar netto.
Kortbetalning: VISA/Mastercard.Era uppgifter hanteras av DIBS Payment Service AB och kan raderas om så önskas genom att kontakta Dibs på deras hemsida: https://www.dibs.se/kontakt
Vem kan beställa?Vår tjänst riktar sig främst mot företagskunder.
Du som privatperson han möjlighet att beställa mot förskottsfaktura eller kortbetalning. För att beställa som privatperson behöver du följa dessa steg:
1. Skapa ett konto konto
Skapa konto2. Meddela oss på
Support@exaktastore.se att du skapat ett konto och önskar handla.
3. Du får tillbaka en bekräftelse när vi godkänt till konto.
4. Nu kan du handla med kortbetalning som betalningsmetod.
ÅngerrättDet finns ingen ångerrätt på artiklar med märkning (artiklar med tryck, brodyr, gravyr eller annan märkmetod). Exakta Store AB försöker alltid hjälpa kund att avbryta köp i den mån det är möjligt. Om märkning har påbörjats går det ej att ångra sitt köp. Eventuella kostnader debiteras.
LänderEndast företag som är registrerade i Sverige kan beställa på Webbplatsen. Vid export ber vi er kontakta support@exaktastore.se för vidare kommunikation.
KorrekturVid beställning av produkter med märkning (tryck, brodyr eller annan förädling) blir Kunds köp bindande först när Kund har accepterat ett digitalt korrektur som skickas till Kunds angivna e-postadress efter ett genomfört köp (leveranstid för korrektur kan variera beroende på bland annat artikel, färger, tid på året och antal). Korrekturet är endast en fingervisning av slutresultatet, exakt färg, storlek, kvalitet, tryck och placering av tryck kan ej garanteras, om inget annat avtalats mellan Kund och Exakta Store AB. Observera att bildskärmar kan ha olika färgskalor, kontrast och ljus, vilket kan påverka korrekturets utseende.
Kund uppmanas att noggrant se över korrekturet och se att allt stämmer med Kunds beställning. All information så som artikel, färg, placering av tryck/brodyr, tryckfärger, stavning och texter är Kunds ansvar. Om Kund upptäcker avvikelser eller fel i korrekturet skall kund påpeka dessa fel till Exakta Store AB innan korrekturet godkänns och börjar produceras. Detta görs via mail till support@exaktastore.se eller via kontaktformulär på sidan Kundsupport. Efter att eventuella fel och avvikelser justerats skickas ett nytt korrektur till Kunds e-mailadress som skall godkännas på nytt innan beställningen blir bindande och produktion inleds. Exakta Store AB ansvarar ej för beställning som har godkända korrektur innehållandes fel eller avvikelser.
Om Kund vill att trycket skall placeras på ett specifikt sätt eller på en specifik yta måste detta meddelas skriftligen till Exakta Store AB. Angivet pris kan ej garanteras på specialbeställningar. Kund får då en offert med aktuella priser tillsammans med ett korrektur.
MärkningTryck med 1 färg, Tryck med 2 färger, Tryck med 3 färger, Tryck med 4 färger, Screentryck, Digitaltryck, Brodyr, 3D-brodyr, Lasergravyr och Gravyr är märkningsmetoder som vi tillhandahåller för våra artiklar. Vissa av dessa märkningsmetoder utförs för hand vilket innebär att tryckets färg, placering och storlek kan avvika, vilket Kund ska ta i beaktande vid köp på Webbplatsen. Vid tryck och brodyr kan exakt PMS och CMYK-nyans ej garanteras då många olika faktorer och förutsättningar påverkar resultatet. PMS och CMYK är referenser för färger och kan påverkas av material, temperatur och andra faktorer såsom inställningar på Kunds bildskärm.
CookiesPå Exaktastore.se använder vi oss av cookies för att kunna mäta antalet besökare och för att kunna annonsera mot dessa. Vi använder bland annat oss av Googles egna analysverktyg, Google Analytics (https://analytics.google.com/analytics/) för att göra detta. Programmet sparar aldrig någon som helst personlig information om dig som besökare när du är på sidan. Skulle du vilja stänga av cookies kan du göra det i din webbläsare.
Exaktastore.se använder Google Analytics (https://analytics.google.com/analytics/) cookies, DoubleClick (https://www.doubleclickbygoogle.com/) cookies, Tidio cookies (chatprogram), Bing Ads cookies samt Facebook cookies för att spara information om tidigare besök på Webbplatsen, analysera denna och för att sedan kunna rikta annonser mot kund. Vi samlar aldrig någon personligt identifierbar information om Kund, utan cookie sätts bara på Kunds webbläsare.
All information som samlas in tas endast del av Exakta Store AB och dess närstående organisationer. Kunds kontaktuppgifter kommer aldrig säljas eller på annat vis spridas till tredje part utan Kunds godkännande. Genom att godkänna Villkoren och använda Webbplatsen samtycker Kund till behandlingen av cookies enligt vad som sägs här. Om Kund inte accepterar att cookies används kan Kund stänga av cookies i webbläsares säkerhetsinställningar. Kund kan även ställa in webbläsaren så att Kund får en fråga varje gång Webbplatsen försöker placera en cookie på Kunds dator. Genom webbläsaren kan Kund raderade tidigare lagrade cookies, se webbläsarens hjälpsidor för mer information. Vidare kan Kund när som helst radera cookies manuellt från hårddisken.
Ändringar av VillkorExakta Store AB förbehåller sig rätten att göra ändringar i Villkoren när som helst i tiden. Alla ändringar av Villkoren kommer att publiceras på Webbplatsen. Ändringar gäller från det att du har accepterat Villkoren (i samband köp av varor, beställning av offerter eller andra tjänster i anslutning till ett sådant köp). Exakta Store AB rekommenderar dock att du håller dig uppdaterad på Webbplatsen regelbundet för att bli varse om eventuella ändringar av våra Villkor.
Avtalsvillkor som avviker från vad som anges i Villkor, till exempel köp som avser specialproducerade artiklar eller annat köp som inte ingår i Webbplatsens sortiment, är endast giltigt om de avtalats och godkänts av Exakta Store AB skriftligen.
ArtiklarArtikelbilder och artikelinformation på Exakta Store AB är en fingervisning om artikelns utseende, färger, funktion, kvalitet och utförande. Exakta Store AB reserverar sig för eventuella bild- eller skrivfel, felaktigt angivna priser samt artikelns lagerstatus. Exakta Store AB förbehåller sig rätten att korrigera och ändra informationen på Webbplatsen.
För att få en exakt uppfattning ska du som kund beställa ett provexemplar av Exakta Store AB innan beställningen slutförs. Det görs skriftligen till support@exaktastore.se. Eventuell kostnad för provexemplar kan tillkomma. Eventuella kostnader avtalas med Kund och skall godkännas av Kund innan provexemplar skickas.
PriserKund hittar aktuella priser och information om våra artiklar på vår Webbplats. Samtliga priser gäller tillsvidare och kan när som helst ändras utan avisering. Det pris som gäller är artikelpris exklusive moms som vid beställningstidpunkten finns angivet på Webbplatsen. Samtliga priser anges i Svenska Kronor (SEK).
BetalningVillkor: Exaktastore.se använder sig av Dibs Easy (DIBS Payment Service AB org.nr 556500-5021) som betalningsväxel. Vid köp på Exaktastore.se ingår du som kund avtal med DIBS Payment Service AB. Deras regler och villkor gäller.
Faktura: Vid försenad betalning utgår avgift för skriftlig betalningspåminnelse samt dröjsmålsränta enligt räntelagen i den land handlaren har sitt säte. Er kreditvärdighet komma att prövas. 30 dagar netto.
Kortbetalning: VISA/Mastercard.
Era uppgifter hanteras av DIBS Payment Service AB och kan raderas om så önskas genom att kontakta Dibs på deras hemsida: https://www.dibs.se/kontakt
Påslag/avdrag: Exakta Store AB förbehåller sig rätten att göra påslag/avdrag på angivet belopp vid ett köp, med max 5%, vid över/under produktion.
Exempel: Ni beställer 1000 tablettaskar för 1 000 SEK. I produktionen tillverkas 1 050 tablettaskar och ni får således 50 fler tablettaskar levererade till er. Detta kan leda till ett påslag med 50 SEK (alltid max 5%) på er betalning (Totalt belopp blir då 1 050 SEK istället för 1 000 SEK). Anledning till detta är att Exakta Store AB inte alltid kan styra i exakt antal vilka volymer produkter tillverkas i. Exakt Store AB strävar alltid efter att undvika detta.
Beställning via kundtjänst (telefon eller mail): Vid beställning över telefon eller mail erbjuds fakturering, 30 dagar netto. Vid betalning efter detta datum debiteras dröjsmålsränta med 1,25% per månad. Anmärkningar ej gjorda inom 8 dagar efter erhållen leverans godkännes inte. Exakta Store AB förbehåller sig rätten att i efterhand efterdebitera av myndigheter påpekad felaktiga momsregistrering. Exakta Store AB kan komma att pröva nya kunders kreditvärdighet. Faktureringsavgift tillkommer ej.
LeveransArtiklar på Webbplatsen skickas kostnadsfritt till Kunds angivna leveransadress inom Sverige med undantag för Gåvor och Gåvokort (Påskgåvor, Gåvokort, Julgåvor och Sommargåvor. Samtliga kategorier finns i kategorin Gåvor). Detta anges tydligt per kategori och avser totalpris exklusive frakt. Eventuella fraktkostnad debiteras i efterhand.
Gåvokort debiteras separat per antal styck och avser frakt av vald gåva till mottagaren enligt nedan (definieras per gåvokort). Exklusive fraktkostnad för leverans av gåvokort till Kund om inget annat avtalats skriftligen.
Vinga, Joyful Giftcards, Home
79 kr/st
Mannerström, Supékort, Newport,
79kr/st
Vid köp genom DIBS Easy Faktura måste Kunds leveransadress överensstämma med Kunds registrerade bolagsadress. Vid annan leveransadress än Kunds registrerade bolagsadress erbjuds DIBS Easy Kortbetalning. Kund kan även kontakta kundtjänst på support@exaktastore.se för fler betalnings- och leveransmöjligheter.
Uppskattad leveranstid anges per artikel i veckor och gäller från den dag då Kund godkänner sitt digitala korrektur med undantag för eventuella avvikelser. Artiklar utan märkning skickas så fort beställningen är behandlad.
Kund är ansvarig för att den angivna leveransadressen är bemannad om inget annat anges och att adressen är korrekt. Specifika krav vid leverans skall Kund informera Exakta Store AB om innan leverans, till exempel kod för grind eller port, trappor, lastkaj och liknande. Exakta Store AB är inte ersättningsskyldig för de kostnader och skada som kunder lider vid försenad leverans eller annat dröjsmål. Exakta Store AB tar inget ansvar för indirekta förluster.
Vid leverans är det Kunds ansvar att kontrollera att rätt antal artiklar har levererats samt att dokumentera eventuella skador på godset innan detta kvitteras av Kund.
Exakta Store AB kan ej garantera att vald speditör kontaktar Kund innan leverans.
Force MajeureExakta Store AB ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som Exakta Store AB inte kunnat råda över såsom exempelvis allmän arbetskonflikt, krig, eldsvåda, blixtnedslag, terroristattack, ändrad myndighetsbestämmelse, tekniska problem, fel i el-/tele-/dataförbindelser eller annan kommunikation samt fel eller försening i tjänster från underleverantör på grund av omständighet som här angivits. Dessa omständigheter skall utgöra befrielsegrund som medför befrielse från skadestånd och andra påföljder. Om någon sådan situation skulle uppstå informerar Exakta Store AB Kund dels i början, dels i slutet av tiden för den aktuella situationen. Har omständigheten varat längre än två månader har både Kund och Exakta Store AB rätt att häva köpet med omedelbar verkan.